Úprava na E85

Při spalování E85 bez úprav ve výfukových plynech lambda sonda  pozná vyšší koncetraci kyslíku než u benzínu a výsledek oznámí řídicí jednotce jako jízdu na chudou směs. Řídicí jednotka proto „obohatí“ směs mnohem větším přísunem paliva, kvůli tomu se zvýší spotřeba. Jízda na velmi bohatou směs  také není vhodná pro životnost motoru hlavně ventilů a pístů. Paliva je ve směsi tolik, že se nestačí spálit a jde dál to výfukové soustavy. To by mělo špatný dopad hlavně na katalyzátor.

 

Tohle vše se děje, protože řídicí jednotka si myslí, že se spaluje benzín, který má pro optimální spalování jiný poměr vzduchu a paliva ve směsi než etanol. Jiný poměr směsi má tedy klíčový dopad na správné spalování E85.

To je jeden z hlavních důvodů k montáži přídavné jednotky, která je nastavená i pro spalování etanolu. Přídavná řídicí jednotka pozná, jaká směs se spaluje a podle toho ji upraví. Při jízdě na klasický benzín na úpravu směsi stačí původní jednotka, při jízdě na etanol se však na úpravě směsi značně podílí ta přídavná. Ta upraví směs tak, že poměr vzduchu a paliva ve směsi se blíží ideálu spalování E85 pro daný automobil.

Další důvod pro nasazení přídavné jednotky je již zmíněná nižší zápalnost etanolu, která zejména v nízkých venkovních teplotách zapříčiní špatný start. Naše přídavná jednotka upraví vstřik, a tak startování s etanolem už nebude problém.


TOPlist